fredag den 17. februar 2012

Min uge ;)


Endelig er det weekend og afslapning ;) 
I morgen står den på strandtur til Kings beach med en af lærerne, som kommer og henter os her på adressen kl 9.00. Jeg glæder mig til at komme ud og se lidt mere af dette skønne land og bade i rigtigt havvand. Ugen har generelt været god, og har stået på en masse nye og spændende ting. I mandags var jeg ude og se nogle af børnene ride – vi kunne desværre ikke selv få lov til at ride, men det var guld værd at se børn med autisme, downsyndrom etc. overvinde deres usikkerhed og egentlig synes det var rigtig sjovt at sidde på en hest. Jeg elsker at bruge heste og dyr generelt, som et pædagogisk redskab, da de giver så meget tilbage til os mennesker, bare ved at være der. Tirsdag tilbragte jeg det meste af dagen i klassen, hvor de børn der er mest udfordret er. Vi laver både matematik, læser, tegner og laver mad med dem – denne gang stod den på pizza, hvilket var et stort hit. Mange af de børn der er i den klasse, har et behov for at røre ved det hele og putte det i munden pga. af deres konstante behov for at sanse, så det kan være ret udfordrende at lave mad, når halvdelen af ingredienser forsvinder før man er gået i gang. Onsdag startede jeg med at være i prep, hvor jeg bruger meget af tiden på at være sammen med drengen med down syndrom, samt at snakke og lege med de andre børn. Det er rart en gang i mellem, at være i en klasse med normalt fungerende børn, hvor man kan få en god kommunikation i gang, samt at de jo bare er utroligt skønne. Efter frokost var jeg i special klassen, hvor jeg arbejde med drengen med meget svær autisme. Vi fik lavet lidt matematik og tegnet lidt. Han havde hele dagen været lidt ustabil, og fik nogle vredes udbrud – det ene gik lidt udover mig, da jeg prøvede at dele tusser med ham ;) Det endte med jeg fik en hånd i hovedet, så jeg blev lidt paf, da det gik så stærkt. Men igen viser det bare, hvor opmærksom man konstant skal være på, hvordan sådanne børn kan reagere. Torsdag var vi i poolen med børnene, hvor de har svømmetime. Jeg hjalp en anden dreng fra special klassen, med at lære at svømme – det var rigtig hyggeligt, men børn er jo børn, og især børn autisme, indlæringsvanskeligheder etc. kan have svært ved at finde ud af, at det ikke kun er dem der er centrum hele tiden, og kan overse de andre. Han svømmede derfor ind i mange af de andre børn, og endte med at hoppe ned i vandet lige ved siden af mig, så både hat og briller fløj af ;) I timen efter var jeg igen i specialklassen, hvor drengen med svær autisme, kom op og slås med en af de andre drenge, der ca. vejer 15 kg mindre end ham. Han blev bogstaveligt talt kastet rundt i rummet og endte i en bogreol, hvor han bare sad og kiggede helt skræmt ud i luften. Men han blev glad igen, og ham der gjorde det fik 2xtimeout på en stol. Om aftenen var Line og jeg i biografen og se The vow, hvor vi på hjemturen skulle dukke os og løbe op af trappen, for at undgå en flagermus, der åbenbart havde set sig sur på os ;) I dag har jeg været meget i prep klassen, hvor jeg snakket og leget med børnene, samt malet med ham med down syndrom, som endte med at have blå prikker af maling i hele ansigtet ;/ Ja men han havde det sjovt ;)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar